Tekil Mesaj gösterimi
 
Alt 13.Ocak.2019, 20:39
Clove Clove isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Moderator
 
Üyelik tarihi: 13.Ocak.2019
Mesajlar: 1,600
Standart Apple ve Samsung’a yüksek sadakat

<b> Apple ve Samsung’a yüksek sadakat </b><br /> <br /> <br /> <br /> <b> Akıllı telefonlarına en sadık kişiler Apple ve Samsung kullanıcıları. Diğer markaların kullanıcıları sonraki tercihlerinde kullandıkları markalara daha az oranda sadakat gösteriyor.<br />Dünyanın önde gelen teknoloji ve iş süreç yönetimi şirketlerinden Xerox’un araştırma şirketi WDS, Amerika, İngiltere ve Avusturalya’da 3000’den çok akıllı telefon kullanıcısı ile görüşerek yaptığı sadakat araştırması sonuçlarını yayınladı. Mobil telefon endüstrisine yönelik küresel bir çalışma olan Xerox WDS Mobil Sadakat Araştırması ile şu dikkat çekici sonuçlar ortaya çıktı.<br /> <br /> <br /> <br /> <b> Aslan payı Apple ve Samsung’a </b><br />Xerox WDS’in yaptığı araştırma sonuçları, akıllı telefon kullanıcılarının cihazlarını yenilerken yaptıkları tercihleri, marka sadakatine yönelik davranışları açıkça ortaya koyuyor. Apple kullanıcılarının yüzde 76’sı akıllı telefonunu bir başka iPhone modeli ile yeniliyor. Samsung marka akıllı telefon kullanıcıları arasında ise bu nispet yüzde 58. </b><br /> <br /> Geçiş yapanların ilk tercihi Samsung <br /> <br /> Xerox WDS araştırmasına göre; başka bir markaya geçiş yapan akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 34’ünün bir sonraki marka tercihi Samsung oluyor. Diğer markalardan geçiş yapanların yüzde 24’ünün geçiş tercihi ise Apple.Bu sonuçlar Apple ve Samsung’un paylaştığı aslan payından arta kalanın diğer markalarca paylaşıldığını gösteriyor. Xerox WDS’in araştırma sonuçlarına göre, geçişlerin aka çoğunluğu Apple’dan Samsung’a veya Samsung’dan Apple’a doğru oluyor. Diğer markaların yaptığı yeni akıllı telefon duyuruları ve agresif pazarlama stratejilerine rağmen, tüketicilerin Apple ve Samsung tercihlerinin kırılması zor görünüyor.<br />Sonuçları yorumlayan Xerox WDS Pazarlama Başkan Yardımcısı Tim Deluca-Smith; “Samsung dünya üzerindeki operatörler ile doğru ilişkiler geliştirerek birçok farklı satış noktasında cihazlarını bulunduruyor. Bu potansiyel, Samsung’un dağıtım gücünü ve mahsul portföyünün zenginliğini gösteriyor. Güçlü bir müşteri koruma oranı ile beraber 2014’te Samsung çok daha iyi bir konuma gelebilecektir” diyor. Xerox WDS araştırmasına göre Apple ve Samsug’tan başka hiçbir akıllı telefon markası yüzde 40’ın üstünde bir müşteri koruma oranına ulaşamadı. Xerox WDS Pazarlama Başkan Yardımcısı Tim Deluca-Smith, Apple ve Samsung’un mahsul ve yol haritalarını önceden müşterilerine duyurarak beklenti yarattıklarını, böylece müşteri sadakatlerini koruduklarını söylüyor. <br /> <br /> <b> Yaşa göre sadakat oranları </b><br /> <br />Farklı yaş aralıklarının sadakat eğilimine bakıldığında 16-24 yaş aralığındaki Apple kullanıcıları yüzde 78 oranında, Samsung kullanıcıları ise yüzde 51 oranında bir sonraki akıllı telefon modeli tercihlerinde kullandıkları markaya sadakat gösteriyor.<br /> <br /> <b> Yaşlılar daha sadık, gençler değişime açık </b><br /> <br />Araştırmadaki bir başka veri ise Apple veya Samsung kullanıp rakip ana markaya veya başka bir markaya geçen kişilerin yaşlarına göre geçiş oranlarındaki payları. Apple’dan geçiş yapan kişiler arasında 16-24 yaşları arasında olanların payı yüzde 35’e ulaşırken, aynı yaş diliminde Samsung’dan geçiş yapanların oranı yüzde 26. Yaş yükseldikçe Apple’dan başka bir markaya geçiş oranları düşüyor, Samsung’da ise yaş yükseldikçe başka bir markaya geçiş oranı yükseliyor. Gençler Apple’dan daha basit vazgeçiyor. 45-60 yaş aralığında olup Apple’dan geçiş yapanların payı yüzde 14’e kadar düşüyor, bu yaş aralığında Samsung’dan başka bir markaya geçiş yapanların payı ise yüzde 35. İleri yaşlardakiler Apple’a aka bir sadakat gösterirken, benzeri oranda bir sadakati Samsung’a göstermiyor.
Alıntı ile Cevapla