![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Kendi Rengini Seç Etkinliği
Çocuklar sınıf içerisinde herkesin birbirini görebileceği şekilde oturur. Öğretmen elindeki renkleri teker teker çocuklara tanıtır. Hangi renk olduğunu sorar. Gösterilen renkleri günlük hayatta nerelerde kullandıklarını sorar. Mesela pembeyi anlattığında çocuklardan pembe giysilerinin olup olmadığını sorabilir. Her renk hakkında kısa konuşmalar yapıldıktan sonra öğretmen çocuklara son günlerde üzüldükleri bir vaka olup olmadığını sorar. Üzüldükleri olayın rengini seçmelerini ister. Sırayla istekli olan tün çocuklara söz hakkı verir. Sırası gelen çocuk. İlk olarak hissettiği duyguyu sadece bedenini kullanarak anlatır. Bedeniyle anlattıktan sonra sesli olarak anlat?m etmesini ister. Sesli olarak da anlat?m ettikten sonra seçtiği rengin onda hatırlattığı üzüntünün bir kokusun olup olmadığını sorar ve onu da anlat?m etmesini ister. Öğretmen ikinci sözel yönerge olarak çocuklara mesut oldukları bir olayı bedenlerini ve sözcüklerini kullanarak anlatmalarını ister. Bütün bu anlatımlar bittikten sonra öğretmen yine bir uyaran söyler. “Çocuklar savaşın rengi sizce ne olabilir?” çocuklar bir süre bu uyaran ile baş başa bırakılır. Savaşın dünyaya zararları, insanlara zararları, hayvanlara zararları, bitkilere zararları konusunda çocuklar düşündürülür. Söz hakkı isteyen çocuklara öncelik verilerek savaş hakkında hissettikleri sorulur, sözel olarak anlat?m etmeleri istenir. Savaş deyince akıllarına ilk gelen sesin ne olduğu sorulur, o sesi tanıtmaları istenir. Savaşın bir kokusunun olup olmadığı sorulur. Eğer var ise bunu da anlat?m etmeleri istenir. Alıntıdır |