![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Okul Öncesi Eğitim - Çoklu Zeka Etkinliği
SÖZEL-DİLSEL ZEKÂ ETKİNLİĞİ • Etkinlik Adı: Sesleri Taklit Edelim • Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen çocuklara kartları dağıtır.Kartlar üzerindeki hayvanlar hakkında konuşulur.Örneğin; bir kedinin nasıl miyavladığı,bir köpeğin nasıl havladığı gibi.Öğretmen bu sesleri ya kendisi çıkarır,ya da bir kaset/Cd yardımıyla çocuklara dinletir.Ardından çocuklardan aynı sesleri taklit etmelerini ister. GÖRSEL ZEKÂ ETKİNLİĞİ • Etkinlik Adı: Hayvanları Tanıyalım • Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen kartları çocuklara dağıtarak incelemelerini ister.Onlara kartlar üzerinde hangi hayvanları gördüğü sorarak,bu hayvanlar ve özellikleri hakkında onlarla konuşur.Ardından hayvanlar ve özellikleri ile ilgili bir çizgi film ya da power point gösterisi izlenir. MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKÂ ETKİNLİĞİ • Etkinlik Adı: Şarkı Söyleyelim • Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen,çocuklarla beraber “Hayvanları Çok Sevelim” isimli şarkıyı söyler. HAYVANLARI SEVELİM Dün ufak bir kuş ağaca kondu Ne güzel ne güzel ötüyordu. Gittim evden yem getirdim, Yemini yiyince uçtu gitti. Ufak kuş,küçük kuş,yine gel,yine gel Gel minik kuş,yine gel Dün minik bir kedi kapıya geldi, Ne güzel ne güzel miyavlıyordu Gittim evden süt getirdim Sütünü içince kaçtı gitti. Minik kedi minik kedi tekrar gel tekrar gel Gel minik kedi tekrar gel Dün ufak bir köpek yanıma geldi Ne güzel ne güzel havlıyordu. Gittim evden kemik getirdim Kemiği yiyince kaçtı gitti. Ufak köpek ufak köpek tekrar gel tekrar gel Gel ufak köpek tekrar gel. Hayvanları çok sevelim Onları hiç incitmeyelim Onlar bizim dostlarımız Sakın incitmeyelim. BEDENSEL-KİNESTETİK ZEKÂ ETKİNLİĞİ • Etkinlik Adı: Yürüme Oyunu • Etkinliğin Uygulanışı: Kartlarda yer saha hayvanlarla ilgili bir oyun oynanır.Öncelikle öğretmen,kartlarda yer saha hayvanları çocuklara tanıtır ve onların nasıl yürüdüklerini taklit ederek çocuklara gösterir. Örneğin; bir tavşanın zıplaması,bir tırtılın sürünmesi,bir köpeğin 4 ayağı üzerinde yürümesi gibi..Ardından çocuklardan tek sıra halinde yan yana dizilmelerini ister.Onlara oyunu anlatır.Öğretmen çocuklara her seferinde başka bir hayvanın ismini söyleyecek ve çocuklar ismi söylenen hayvanın yürüyüşünü taklit ederek belirlenen noktaya kadar yürüyeceklerdir.Sona kalan çocuk oyundan çıkar.Örneğin; öğretmen “tavşan” der,çocuklar tavşan gibi ayakları üzerinde zıplarlar. Model olması açısından, öğretmen hayvanların yürüyüşlerine örnekler verir.Ardından oyunu başlatır.Her seferinde farklı bir hayvanın ismini söyler.Hiç yanmadan oyunun sonuna kadar kalmayı başaran çocuk 1. olur ve alkışlanarak ödüllendirilir. MANTIKSAL-MATEMATİKSEL ZEKÂ ETKİNLİĞİ • Etkinlik Adı: Hafıza Oyunu • Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen çocuklara oyun kartlarını dağıtır.Her karttan 2 şer adet vardır.Çocuklar kartları incelerler.Öğretmen kartları dağınık bir şekilde masaya yayar.Çocuklardan kartların bulundukları yere dikkatlice bakmalarını ve akıllarında tutmaya çalışmalarını ister.Çocuklar hazır olduktan sonra kartları aksi çevirir.Kartların art yüzeyinde hiç resim yoktur.Sıra ile her çocuğun bir kart açmasını ve açtığı kartın eşini bulmasını ister.Eğer çocuk yanlış kart seçerse,her iki kartı da kapatmalı ve sırasını arkadaşına vermelidir. Tüm kartların eşi bulununcaya kadar oyun devam eder.Oyun sonunda en çok kart bulan çocuk,oyunun 1. si olur.Alkışlanarak ödüllendirilir. |