![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Okul Öncesi Gaye Ve Kazanımlar
Okul öncesi eğitim programı beş gelişim alanına yönelik oluşturulmuş gaye ve kazanımları kapsar.Amaç ve kazanımlar eğitimcinin günlük planlarını hazırlarken bir dayanak oluşturur eğitimciyi yönlendirir. Bu sayede tüm gelişim alanlarına yönelik gaye ve kazanımlara program içinde dengeli bir şekilde yer verilir. Çocukların ilköğretime hazır başlamaları hedeflenir. PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Sözel yönergelere müsait olarak ısınma hareketleri yapar 2. Değişik yönlere yuvarlanır 3. Değişik yönlere uzanır 4. Sözel yönergelere müsait olark yürür 5. Sözel yönergelere müsait olarak koşar 6. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider 7. Belirli bir yüksekliğe çıkar 8. Belirli bir yüksekliğe tırmanır 9. Tırmanılan yükseklikten müsait şekilde iner 10. Belirli bir yükseklikten atlar 11. Belirli bir mani üzerinden sıçrayarak atlar 12. Pedal çevirme hareketini yapar 13. Vas?ta kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar 14. Atılan nesneleri yakalar 15. Nesneleri belirli bir mesafedeki hedefe atar Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Küçük nesneleri toplar 2. Nesneleri kaptan kapa boşaltır 3. Nesneleri üst üste/yanyana/iç içe dizer 4. Nesneleri takar 5. Nesneleri çıkarır 6. Nesneleri ipe v.b. Dizer 7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır 8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir 9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar 10. Yönergeye müsait çizgiler çizer 11. Şekilleri değişik araçlar kullanarak çizer 12. Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser 14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır 15. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar Amaç 3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Farklı ağırlıktaki nesneleri iter 2. Farklı ağırlıktaki nesneleri çeker 3. Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır 4. Farklı ağırlıktaki nesneleri döndürür 5. Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Nesneleri kopartır/yırtar 2. Nesneleri sıkar 3. Nesneleri çeker/gerer 4. Malzemelere elleriyle şekil verir 5. Malzemelere vas?ta kullanarak şekil verir Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Farklı zeminler üzerinde yürür 2. Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür 3. Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur 4. Tek/çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar 5. Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider 6. Çift ayakla ileri/geri sıçrar SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme Kazanımlar 1. Fiziksel özelliklerini söyler 2. Belli başlı romantik özelliklerini söyler Amaç 2. Duygularını ayr?m edebilme Kazanımlar 1. Duygularını söyler 2. Duygularının nedenlerini açıklar 3. Duygularının sonuçlarını açıklar 4. Duygularını müzik, dans, drama v.b. Yollarla anlat?m eder Amaç 3. Duygularını denetim edebilme Kazanımlar 1. Olumlu/olumsuz his ve düşüncelerini müsait şekilde ortaya koyar 2. Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır 3. Yeni ve alışılmamış durumlara ahenk sağlar Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanımlar 1. Kendiliğinden bir işe başlar 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir Amaç 5. Başkalarının duygularını ayr?m edebilme Kazanımlar 1. Başkalarının duygularını anlat?m eder 2. Başkalarının duygularını paylaşır Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 1. Kendiliğinden iletişimi başlatır 2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır 3. Grupta mesuliyet almaya istekli olur 4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir 5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir 6. Lüzumlu durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır 7. Gerektiğinde lideri izler 8. Gerektiğinde liderliği üstlenir 9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar 10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar 11. Lüzumlu durumlarda kararlılık gösterir Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme Kazanımlar 1. Hata yapabileceğini kabul eder 2. Kendi hatalarını söyler 3. Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar 4. Başkalarının hatalarını müsait yollarla anlat?m eder 5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder Amaç 8. Farklılıklara saygı gösterebilme Kazanımlar 1. Kendisinin farklı özelliklerini kabul eder 2. Başkalarının farklı özelliklerini kabul eder Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında mesuliyet alabilme Kazanımlar 1. Yaşamın sürdürülebilmesi için lüzumlu olan kaynakları verimli kullanır 2. Günlük yaşamdaki kurallara uyar 3. Canlıların yaşama hakkına itina gösterir 4. Canlıların bakımını üstlenir ve korur 5. Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açılar Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme Kazanımlar 1. Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler 2. Aynı kişinin farklı rolleri olduğunu söyler 3. Kendi kültürünün belli başlı özelliklerini açıklar 4. Farklı kültürlerin belli başlı özelliklerini söyler Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanımlar 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder 2. Özgün şiir, öykü, şarkı v.b. söyler 3. Görsel sanat etkinliklerinde mahsul yapar 4. Görsel sanat etkinliklerinde orijinal mahsul yapar 5. Çeşitli materyaller kullanarak ritm oluşturur 6. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur 7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar 8. Sunularında hayali/gerçek nesneler kullanır Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme Kazanımlar 1. Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler 2. Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar 3. Çevredeki güzellikleri korumada mesuliyet alır Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme Kazanımlar 1. Çevresinde gördüğü güzel/rahatsız edici durumları söyler 2. Çevre sorunlar ile ilgili kendi yapabileceklerine misal verir 3. Çevresini farklı biçimlerde düzenler Amaç 14. Sanat etkinliklerinin estetik özelliklerini ayr?m edebilme Kazanımlar 1. Sanat eserlerinin özelliklerini söyler 2. Sanat eserleri hakkındaki duygularını açıklar Amaç15. Atatürk ile ilgili etkinliklere alaka gösterebilme Kazanımlar 1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır 2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir |