KPSS Program Geliştirme
KPSS Program Geliştirme Eğitim: Eğitim: kişinin davranışlarında, öğrenme ve yaşantılar sonucu istendik davranış geliştirme sürecidir. Kişi davranışları nm büyük bir bölümünü, çevresiyle etkileşim sonucu kazanır. Yani eğitim, seçilmiş ve kontrollü bir çevre içinde, bireyleri belli amaçlara göre yetiştirmektir. Program geliştirme: Eğitim programlarının tasarlanması, sınanması, değerlendirilmesi ve bu doğrultuda yeniden düzenlenmesidir. Program düzenlenmesi durağan değil süreklilik isteyen çalışmalardır. Program geliştirme mektep içinde ve dışında millî eğitimin ve okulun amaçlarını gerçekleştirmek üzere tasarlanmış etkinliklerin müsait araç gereçle rin geliştirilmesine yönelik koordine çaba ların tümüdür. Bilimsel ve çağdaş program geliştirme uzmanlık ve ekip çalışmasını geliştirir. Bu ekipte program geliştirme ile ölçme ve değerlendirme uzmanı, eğitim felsefecisi, eğitim psikologu, eğitim ekonomisti, eğitim sosyologu, eğitim teknoloğu, ilim uzmanı ve öğretmen bulunur. Eğitim programı: Bir eğitim kurumunda, öğrencilere önceden hedeflenen davranışları kazandırabilmek için yapılan eğitsel etkinliklerin tümüdür. Bireye mektep içi ve mektep dışı gerçekleştirilmesi istenen plânlanmış, eğitsel etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme yaşan tıları düzeneği olarak da tanımlanabilir. öğretim programı: Okulun hedeflerine bağlı olarak, öğrencinin gereksinimlerini karşılaması, yeteneklerini geliştirmesi ve davranışlarını istenen yönde değiştirmesi için yapılan plânlama çalışmalarıdır. Öğretim programı öğrencilerden beklenen öğren meyi oluşturabilmek için plânlanmış etkin liklerin bütünü olarak açıklanabilir. Öğretim programı: Bir dersin özel hedef lerini ve özel hedeflere ulaşmak için izlene cek öğretme öğrenme etkinliklerinin amaca yönelik bir sıra ve düzen içinde veren kaynaktır. Programın düzenlenip planlanması sırasında sınıf içinde her bir öğrenme öğretme sürecinin incelenmesi, programın geliştirilmesi açısından oldukça önemlidir. Bir eğitim programı öğrenciye öğretilecek olan ilgili dersleri içermektedir. Bir öğretim programı beli bir öğrenci grubuna nelerin hangi sıra ile uygulanacağını gösteren plândır. Program geliştirmenin tarihsel temelleri:Son yıllarda geleneksel ve sübjektif yargılara dayalı bir tutumdan, bilimsel araştırmaya dayalı, insan davranışlarının temellerini araştıran ve bu davranışları geliştiren bir tutum benimsenmiştir.Program geliştirme çabalan 19. yy.ın başlarından başlayarak deneysel araştırma yöntemlerinin gelişmesiyle Avrupa ve Amerika'da hız kazanmıştır. Bütün ülkeler eğitim politikasını uygulamaya dönüştüren politikaları benimsememişlerdir. Ülkemizde program geliştirme çalışmaları Millî Eğitim Bakanlığına bağlı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığınca yürütülmektedir. alıntı
|