Memuriyete girişte yaş şartı nasıl belirlenmektedir?
Memuriyete girişte 'yaş şartı' nasıl belirlenmektedir? Bilindiği üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 40'ncı maddesinde; "Genel olarak 18 yaşını tamamlayanlar Devlet memuru olabilirler. Bir iş veya sanat okulunu bitirenler, en az 15 yaşını doldurmuş olmak ve Türk Medeni Kanununun 12'nci maddesine göre kazai rüşt kararı almış olmak şartıyla Devlet memurluklarına atanabilirler" hükmü; 48'inci maddesinin Özel Şartlar başlıklı (B) bendinin 2'nci alt bendinde ise; "Kurumların özel yasa veya diğer mevzuatında aranan şartları taşımak" hükmü yer almaktadır. Bu çerçevede, halk kuruluş ve kuruluşlarına girişte asgari yaş şartı tespit edilmiş, üst yaş sınırına ilişkin bir kısıtlama getirilmemiştir.Diğer taraftan, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmeliğe", 04.03.2006 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 2006/10036 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile eklenen ek madde 3'te; "Kamu kuruluş ve kuruluşları, kanunlarda ya da kanunların bu konuya dair düzenleme yetkisi öngördüğü tüzük ve yönetmeliklerde yer saha özel hükümler haricinde, merkezi yerleştirme yapılmasını talep edecekleri kadro ve pozisyonlar için yaş sınırı tespit edemezler." hükmü yer almaktadır.Bu hükme göre, halk kurumları merkezi yerleştirme yapılmasını talep edecekleri kadro ve pozisyonlar için, kanunlarda ya da kanunların bu konuya dair düzenleme yetkisi öngördüğü tüzük ve yönetmeliklerde özel hüküm bulunmaması halinde, bir yaş sınırı tespit edemeyeceklerdir.
|