KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri Son Yıllarda Uygulanmakta Olan Yöntem ve Teknikler Konu Özeti
KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri Son Yıllarda Uygulanmakta Olan Yöntem ve Teknikler Mevzu, bahis Özeti Çoklu zekâ kuramı: Harvard Üniversitesi öğretim üyesi psikolog Hovvard Gardner bu kuramı geliştirmiştir. İnsanın çoklu zekâya sahip olduğunu ileri sürmüş ve çoklu öğrenme programında bireylerin becerilerinin daha çok artacağını savunmuştur. Gardnner'in ileri sürdüğü sekiz zekâ türü şöyledir:1. Sözel2. Mantıksal (matematiksel)3. Görsel4. Müzikal5. Bedensel6. Sosyal (bireyler arası)7. Öze dönük (bireysel)8. Doğal Çoklu zekâ kuramında öğrenilecek konunun bir zekâdan diğerine nasıl uygulanacağı düşünülür. Ayrıca bireysel farklılıklar üzerinde durulmalıdır. Tam Öğrenme ModeliBu öğrenme modelini ortaya koyan Amerikalı eğitimci Bloom'dur. Bloom'a göre müspet koşullar sağlandığında herhangi bir kişi mevzu, bahis öğrenebiliyorsa diğer herkes de öğrenebilir. Tam öğrenme modelinde okuldaki tüm öğrenciler, öğretilen her şeyi öğrenebilir. Tam öğrenme modelinin ana değişkenleri:1. öğrenci nitelikleri: Öğrenme sürecini tamamlamak için lüzumlu olan tüm bilgi, beceri ve yeteneklerdir.2. öğretim hizmetinin niteliği: İpucu, pekiştirme, katılım ve dönüt, düzeltme etkinlikleridir.3. Öğrenme ürünleri: Öğrencinin öğrenme hızı, duyusal özellikleri ve becerileridir. Tam öğrenme modelinin ilkeleri şunlardır:a. Öğrencilere plânlı ve müspet öğrenme koşulları sağlanmalıdır.b. Yeterli vakit verilmelidir.c. İpucu, pekiştirme, dönüt ve düzeltme verilmelidir.ç. Öğrenci katılımı sağlanmalıdır.d. Tam öğrenme ölçütü belirlenmelidir.e. Bir ünite öğrenilmeden diğerine geçilmemelidir. Altı Şapka TekniğiEdward De Bono insanların düşünme şekillerini anlamanın yolu olarak taşıdıkları hayali şapkalarla bağlantı kurmak gerektiğini savunur.Beyaz şapka objektiftir. Kırmızı şapka öfke ve tutkuyu anlatım eder. Siyah şapka karamsarlık ve kötümserliktir. Sarı şapka iyimserlik ve aydınlığı anlatım eder. Yeşil şapka yaratıcı ve yeni fikirlerle ilgilidir. Mavi şapka serinkanlılığı gösterir. öğrenme Stratejileri1. Tekrar gözden geçirme: Öğrencinin öğrendiği konuyu yeniden gözden geçirmesine dayanır.2. örgütleme stratejisi: Öğrenci kendisine verilen materyali önceki bilgilerine dayanarak yeniden düzenler.3. Anlamlandırma stratejisi: Yeni gelen bilgiler bireyin belleğindeki bilgilerle karşılaştırılarak anlamlı duruma getirilir. Alıntı
|