KPSS Program Geliştirme Öğretim Etkinliklerini Planlama
KPSS Program Geliştirme Öğretim Etkinliklerini Planlama Giriş Bölümüa. Dikkati çekme: Öğretmen derse başlamadan öğrencinin dikkatini konuya yönlendirmelidir. b. Öğrencileri hedeften haberdar etme: Öğrenci o derste hangi hedef ve hedef davranışa sahip olacağını bilecek olursa, kendi plânlamasını ona göre yapabilir. c. Öğrencileri derse motive etme (güdüleme): Öğretmenin bu dersten öğreneceklerinin bir sonraki derste ne işe yarayacağının anlatım edilmesidir. ç. ön koşul olabilecek öğrenmelerin hatırlatılması: Daha önceden öğrenilen konuların ön koşul olarak anımsatılmasıdır.Sonuç etkinlikleri: Bu basamakta öğretmenler aşağıdaki etkinlikleri yapmaktadır. 1. Öğretmenler hem konular arasında hem de konular işlenirken özetler yaparak davranışın kalıcılığını sağlamalıdır.2. Öğrencileri yeniden güdüler, ilginin devamını sağlar.3. Ders tamamlandıktan sonra kısa özdeyişler ve aktarımlarla konunun kapanışını yapar. Değerlendirme: Öğrencilerin öğrenme eksikliklerini saptamak amacıyla yapılır. Öğrenme eksikliklerine çözüm yolları aranır. Bu tür değerlendirme de amaç not vermek değil durumu değerlendirmektir. Gezi, gözlem, tecrübe plânlan: Bunlar, günlük ders plânlarının parçası durumunda dır. Gezi, gözlem plânı, gezi - gözlem yoluy la bilgi ve beceri kazandırmaya yönelik çalış maların plânlanmasıdır. Tecrübe plânı ise bir günlük ders plânının bir parçası olarak bir derste yapılacak bir tecrübe etkinliğini düzenleyen plândır. alıntı
|