Forumbulteni.Com     forum  

Geri Git   Forumbulteni.Com > > >
Yardım Topluluk Ajanda Bugünki Mesajlar Ara

Cevapla
 
Seçenekler Stil
  #1  
Alt 14.Ocak.2019, 04:38
Lucas Lucas isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
 
Üyelik tarihi: 14.Ocak.2019
Mesajlar: 936
Standart KPSS Program Geliştirme Hedefler

KPSS Program Geliştirme Hedefler Hedef: Belli bir alanda eğitilecek bireylere eğitim yoluyla kazandırılması istenen özelliklerin tümüdür. Bir dersin hedefi öğrenciye yeni davranışlar kazandırmak ya da var olan davranışta değişim oluşturmaktadır. Öğrenciye kazandırılmak istenen davranışlar bilgi, beceri, alışkanlık, tutum ve yetenekleilgili olabilir. Eğitimde yer saha hedefleri bilişsel, psikomotor ve duyuşsal saha diye sayabiliriz. Eğitimde hedef kişide: bilgi, beceri, değer yargıları, ilgi, tutum, kişilik ve alışkanlıklar kazandırmak olabilir. İstendik davranışlann belirleyicileri aşağıdakileri göz önüne almalıdır: a. Toplumsal gerçek: Hedef davranışlar, kültürel davranışlar, toplumsal gerçeklerle uyuşmalıdır. Toplumsal değerlerinize uymayan, aksi düşen hedef davranışlar programaalınmamalıdır. Toplumsal gerçeklik, toplumsal, ekonomik ve siyasal sistem olarak ele alınmalıdır. Bu durumda eğitim sistemi toplumsal sorunlara ve çözüm yollarına dayalı hedef ve davranışlar, içerik, öğretim yöntemleri, eğitim durumları ve sınama durumları saptanmalıdır. b. Mevzu, bahis alanı: Bir diğer belirleyici de öğrencilere kazandırılacak içeriktir. Burada hedef davranışlar bilim, sanat ve düşünce alanlarındaki gelişmelere ve değişmelere müsait olmalıdır. Hedef davranışlar mevzu, bahis alanlarına göre seçilmelidir. c. Birey: Hedef davranışlar belirlenirken bireyin alaka ve gereksinimleri göz önüne alınmalıdır. Her insan birbirinden farklı yeteneklere sahiptir. Bu yetenekler doğrultusunda bireyler eğitilmelidir. ç. Doğa: Hedef davranışların son belirleyicisidir. İnsan doğal bir ortamda doğar ve bu ortamda büyüyerek yaşamını sürdürür.İnsan içinde bulunduğu doğal ortamı koruya rak ondan en iyi şekilde yararlanmalıdır. Ak si hâlde insan yaşadığı ortamı yok edebilir. Bu nedenle doğayı koruyacak ve onunla denge kuracak bireyler yetiştirilmelidir.Aday hedefler bu dört belirleyiciyle uyumlu olmak zorundadır. Bunlardan birine uyumsuz olan hedef olay. hedef listesinden elenir. Eğitim süzgeçleri: Programa konulması düşünülen namzet hedefler, programa konulmadan önce eğitim süzgeçlerinden geçirilirler. İlgili uzmanlar tarafından değerlendirilirler. Eğitim süzgeçlerini, şöyle sıralayabiliriz: 1. Eğitim felsefesi süzgeci: Namzet hedefle-r eğitim felsefesiyle tutarlılık göstermelidir. Temele alınan felsefeye göre saptanan hedefler felsefenin mantığına uygunluk göstermelidir. Eğitimde hedef davranışlar saptanırken, davranışın içeriğinin ve sınanmasının eğitim felsefesine uygunluğu üzerinde durulur. Eğitim felsefesine aksi düşen namzet hedef programdan çıkarılır. 2. Eğitim sosyolojisi süzgeci: Eğitimde istendik davranışların belirleyicilerinden biri de toplumdur. Namzet hedefler, toplumun umumi özelliklerine, değer yargılarına, toplumsal normlar müsait ve onlara aksi düşmeyecek şekilde saptanmalıdır. Ülkenin toplumsal gerçeklerine göre saptanan namzet hedeflerin, bireyin yaşadığı yerlere ve oraların özelliklerine göre saptanmasına dikkat edilmezse, etkili bir eğitimden bahsedilemez. 3. Eğitim psikolojisi süzgeci: Eğitimde öğrenme kişilerde oluşan davranış değişikliğidir. Değişimlere bakılarak kişilerin öğrenip öğrenmediğine karar verilir. Eğitimle psikoloji arasında yakın bir ilişki bulunmaktadır. Psikoloji davranışların nasıl ve hangi yollarla kazandırılacağını araştıran ve sorunlara çözüm üreten uygulamalı bir ilim dalıdır. Namzet hedefler eğitim psikolojisiyle öğrencilere kazandırabilir. Ölçütlere uymayan bireylerin öğrenmesini zorlaştıran hedefler listeden çıkarılmalıdır. 4. Eğitim ekonomisi süzgeci: Bu süzgeçte namzet hedeflerin ekonomik olması önemsenir. Ekonomik olmayan ve aşırı ekonomik yük getiren hedefler daha baştan programdan çıkarılmalıdır. Elimizdeki tüm kaynaklardan en üst düzeyde yararlanmalıyız. Bu nedenle seçtiğimiz hedef davranışlar hem en kısa zamanda kazandırılmalı hem de ekonomik olmalıdır. Kişi tutarlı ve ekonomik bir tüketici olmalıdır. Tüm bu hedefler namzet belirlemede önemlidir. Okulun Umumi İşlevi• Okul, içinde bulunduğu toplumun kültür özelliklerini aksettirir.• Bir ülkenin millî eğitiminin amaçları, o ülkede yapılacak bir cemiyet analizine dayanmalıdır.• Mektep öğrencileri, toplumun kültürünü tanımak kadar geliştirme yönünde de geliştirme mesuliyet taşımalıdır.• Eğitimin, fert ve cemiyet refahı arasında denge kurulmalıdır. Çünkü eğitimin ortaya çıkan problemlerin çözümünde büyük sorumluluğu vardır. Ekonomik kalkınmanın ve demokratik hayatın gerçekleşmesi, bireylerin kaliteli anlamda eğitimi ile mümkündür.Ülkemizde okuryazar oranı aranırken diğer yandan okuryazarlığın kazandıra cağı davranışların niteliği ile ilgili çalışmalara ihtiyaç vardır.Okul, eğitimin eğitici fonksiyonunun yanında koordine edici bir sosyal ortam hizmetini görür.Organize eğitim kurumu olan okul, öğrenciler ve veliler, eğitimde üç esas öğeyi oluştururlar. Program geliştirme bu üç öge arasındaki değerler korelâsyonu saptamak ve izlemek zorundadır. Bu incelemeler, deneysel çalışmaların temelini olduğu kadar yönünü de gösterecektir. Günümüzde bireyin büyüme ve gelişmesi yalnızca biyolojik bir vaka değil, aynı zamanda kültürel bir olgu olarak görülmektedir.Bu kültürel fenomenin ayrıntıları ile analizi, program geliştirme faaliyetlerinin teorik ve uygulamalı temellerinin kurulmasına yardım edecektir. Bilişsel saha hedefleri şunlardır:1. Anımsama2. Kavrama3. Uygulama4. Analiz5. Sentez6. Değerlendirme Psikomotor saha hedefleri şunlardır:1. Algılama2. Kurulma3. Kılavuzla yapma4. Bütünleştirme5. Karmaşık etkinlik6. Duruma uyma7. Yaratma Duyuşsal saha hedefleri şunlardır:1. Alma2. Karşılıkta bulma3. Değer verme4. Bütünleştirme5. Nitelenme TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN HEDEFLERİ ŞUNLARDIR: a. Uzak hedefler: Politik felsefemizi yansıtır. Fonksiyonu yön göstermek, eğitim hizmetlerinin amaçlarını belirlemektir. Amaç politik felsefemizin dönük olduğu ideale ahenk sağlayacak insanlar yetiştirmektir. Bu tür hedefler çok zor değiştirilir. Ülkede siyasal b. Umumi hedefler: Belli bir eğitim kuru iktidarlar değişse bile bu hedefler çok zor değişir.munun umumi hedeflerinden söz edilebilir. Umumi hedefler eğitim ürünü olarak yetişmesi istenen ülkü insanın niteliklerinden oluşur. Bir milli eğitim sisteminin umumi he deflerini belirleme işi ülkenin geleceği açısından çok önemlidir. Umumi hedefleri iki aşamada düşünebiliriz:1. Eğitimin umumi hedefi2. Okulun umumi hedefi c. özel hedefler: Bir ders, bir disiplin ya da bir çalışma alanı için hazırlanmış hedeflerdir. Doğrudan öğrencide davranışsal olarak görülmek istenen hedeflerdir. Belli bir alanda öğrencilerin yetiştirilmesi için çalış maların kararlaştırılması o işteki özel hedeflerdir. Hedeflerin umumi özellikleri: Hedefler, öğrenci davranışlarına çevrilebilir olmalıdır. Hedef öğrencide gerçekleştirmek istenen davranış değişikliğidir.• Hedefler süreç sonunda öğrencinin hangi niteliklere sahip olacağını göstermelidir.• Hedef ifadeleri açık, seçik ve anlaşılır olmalıdır.• Hedeflerin hangi mevzu, bahis içeriğiyle ilgili olarak gerçekleştirilecekleri belirtilmelidir alıntı
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
geliştirme, hedefler, kpss, program


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Forum Jump


Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:50.


mersin escort alanya eskort