KPSS Program Geliştirme Eğitim Programları
KPSS Program Geliştirme Eğitim Programları 1. Eğitim programlannın Millî Eğitim sistemindeki yeri ve işlevi Ülkemizde Millî Eğitim politikası merkezde oluşturulmaktadır. Eğitimle ilgili yasalar, yönetmelikler, eğitim programları ve bilumum kararlar merkezden uygulama yerine aktarılmaktadır. Eğitim programları, eğitilenlerin davranış standartlarından, öğrenme ve öğretim etkinliklerine değin, çalışmalara kılavuz etmekte ve bir aracı rol oynamaktadır.Temel amaç, Millî Eğitim politikasının programlar yolu ile uygulamaya dönüştürülmesidir Türk Ulusunun birlik ve bütünlük içinde kalkınmasına dayanan Millî Eğitim politikasının, ülkenin en ırak köşesine ka dar yayılması ve gerçekleşmesinde program lar köprü rolü oynamaktadır. Eğitim kurumu, programların uygulanmasındaki sorunları merkeze yansıttıkça gereken durumlarda yani uygulamalara gidilmektedir. Millî Eğitim Bakanlığı devletin eğitim politikası doğrultu sunda, araştırma ve geliştirmeye yön çizecek projeleri oluşturur. İl Millî Eğitim Müdürlükleri bu projelerin uygulanmasında öncülük eder. Okullar ise bu projeleri gerçekleştirecek kurumlardır. İşlevleri, öğretim etkinliklerini en etkili biçimde geliştirmektedir. Bu düzen şöyle gösterilebilir: Millî Eğitim Bakanlığı "araştırma geliştirme projeleri" İl Millî Eğitim Müdürlüğü"projelerin il çapında uygulanması" Okul"öğretim programlarını geliştirmek üzere araştırmalara kaynaklık" 2. Eğitimde program hiyerarşisi Eğitim programı: bir eğitim kurumunun, çocuklar, gençler ve yetişkinler için sağladığı Millî Eğitimin ve kurumun amaçlarının gerçekleşmesine dönük tüm etkinlikleri kapsar. Öğretim, ders dışı etkinlikleri, özel gün lerin kutlanması, geziler, kısa kurslar, rehberlik, sağlık vb. hizmetler ve fonksiyonlar bu çerçeve içine girer. Eğitim programı içinde öğretim programı bilgi ve becerinin, donanımın plânlı bir biçimde kazandırılmasına dönük bir programdır. Konunun şematik görünümü aşağıdadır: • Eğitim programı• Öğretim programı• Ders programı• Ünite programı• Konu plânıBöyle bir hiyerarşide her bir program, bir üst programlama, amaçlar ve içerik yönünden ilişkili olduğundan birbirinin kapsamına girer. 3. Program geliştirme kavramı Program kategorileri; öğretmen eline verilmiş materyallerle ilgilidir. Bu programda;a. Öğrenme koşullan gerçekleştirilir.b. Öğrencilerin yaşantıları geliştirilir.c. Öğretim olanakları zaman, mekân, araçlar ve gereçler açısından geliştirilir.ç. Öğretmenler ve diğer ilgililer eğitim ve değerlendirme gibi konularda bilgilendirilir.d. Eğitim amaçlarının gerçekleşmesi için ilgililerin istekli hâle gelmesine çalışılır. alıntı
|