KPSS Ölçme ve Değerlendirme Kısa Cevaplı Testler Konu Özeti
KPSS Ölçme ve Değerlendirme Kısa Cevaplı Testler Mevzu, bahis Özeti KISA CEVAPLI TESTLER (BOŞLUK DOLDURMA TESTLER) Yazılı yoklamanın alternatifi olan bir sınav türüdür. Özellikle alt düzey hedeflerin ölçülmesinde kullanılır. Bu tür testlerde bilme düzeyindeki, kısmen de kavrama düzeyindeki davranışlar ölçülür. (Bu aynı zamanda kısa cevaplı testin en önemli sınırlılığıdır çünkü öğrenmeyi hatırlamaya ve ezbere yöneltir.) Cevabı bir kelime, rakam veya en çok bir cümle ile verilebilen sınavlardır. Kısa cevaplı bir test maddesi direkt soru cümlesi olarak ya da noksan cümleli (doldurmalı test) olarak sorulabilir. Daha çok ilköğretimin ilk sınıflarında kullanılır. Kısa cevaplı testlerin özellikleri • Hazırlaması ve uygulanması kolaydır, (bilme, hatırlama düzeyindeki davranışları ölçtüğü için) • Çok sayıda soru sorulabilir. Bu sebep le kapsam geçerliği ve güvenirliği yük sektir. • Cevaplama bağımsızlığı vardır. • Kısa cevaplı testler öğretimin her di zeyinde kullanılmaya uygundur. H( yaştaki öğrenciye uygulanabilir. • Puanlaması kolaydır, (nesneldir). • Şans başarısı düşüktür. • Puanlama objektifliği yüksektir. • Alt düzey hedef alanlarına (bilme, k; rama) ilişkin sorular kullanılır. • Daha çok ilköğretimin ilk sınıflarır (1. 2. 3. sınıflar) kullanılması etkilid • Yazı güzelliği, sayfa düzeni gibi de kenler işe karışmadığı için geçeri yüksektir. DOĞRU - YANUŞ TESTLERİ Öğrencilerin belli konulardaki yanlı: doğrulan seçme gücünü ölçen test türüdür. Testteki maddeler doğru ve yanlış önermelerden oluşturulur. Hangi durumlarda kullanılır: İlkelerin ve genellemelerin yoklanması mevzu, bahis alanlarındaki umumi düşüncelerin karşılaştırılması, ne-den-sonuç ilişkili ifadeler, bir düşünce ya da ilkenin örnekleri ve belli bir konuda seçme yapılması istenildiğinde kullanılabilir. Özellikleri • Daha çok sayıda soru sorulabilir. • Hazırlanması ve cevaplanması kolaydır. • Öğretimin her basamağında kullanılabilir. • Puanlaması basit ve objektiftir. • Şans başarısı yüksektir. Doğru cevabı bulma şansı 1/2 (P) dir. Doğru-yan-lış testi eğitimde kullanılan testler içerisinde şans başarısının en yüksek olduğu testtir. Aynı zamanda öğrenme eksikliğini belirlemede ve öğretimin değerlendirilmesi amacıyla yapılan öğre-meleri izlemeye dayalı değerlendirmede kullanılması müsait değildir. Doğru-yanlış testinde şans başarısını gidermek için üç yol kullanılır: - Cümle yanlış ise yanlış kısımların altının çizilmesini istemek, - Doğru ve yanlış cümleleri eşit sayıda belirleme - Cümle yanlış ise yanlış kısımlarını çizerek doğru yazmalarını istemek. - Düzeltme formülünü kullanmak (bir yanlış cevap, bir doğru cevabı götürür). • Geçerliği ve güvenirliği yüksek test hazırlamak oldukça zordur. • Sorularda menfi ifadeler kullanılmamalıdır. Alıntı
|