Doroti |
14.Ocak.2019 04:47 |
Daha Az Konuşmanın ve Daha Fazla Dinlemenin 5 Yararı
Daha Az Konuşmanın ve Daha çok Dinlemenin 5 Yararı 1. Konuşmadan Önce Düşüneceksiniz Konuşmadan önce zamanınız olmasıyla, diğer insanla iletişiminize daha çok şey koymuş olacaksınız. Karşınızdakinin söylediklerini dikkate alın ve bunları argümanınızı desteklemek veya çürütmek için kullanın. Ayrıca daha çok dinleyerek, açığa vurmak istemediğiniz bir şeyi söylerken kendinizi bulmayacaksınız. 2. Diğer İnsanın Ne Söylediğini Düşünce Sürecinden Geçirebileceksiniz Başka biri sizinle konuşurken, çevreden soyutlanmak ve söylediklerinin küçük parçalarına odaklanmak kolaydır. Ne konuştuğunu ve nasıl konuştuğunu dikkatle dinleyin. Farkında olmadığınız bir şey bile olabilir, belki sadece üzgündür. Onu tam manasıyla duyabildiğinizden emin olun. 3. Sadece Önemli Olanı Söyleyeceksiniz Daha çok dinlemeye ve daha az konuşmaya karar verdiğinizde, sadece söylenmesi lüzumlu olanları söylemeye başlayacaksınız. Neden konuşma gerekliliği olmayan ve enerjinizi boşa harcayan şeylerle vakit kaybediyorsunuz? Eğer fikirlerinizin başkalarında tesir göstermesini istiyorsanız, onları kısa ve öz olarak aktarmalısınız. Kendinizi mümkün olduğunca açık olarak anlatmalısınız ki, yanlış anlaşılmalara mahal bırakmayın. Benjamin Franklin şöyle söylüyor: “Size veya başkalarına yararı olan şeyler dışında konuşmayın, muhabbetin içini boşaltmaktan kaçının.” 4. Karar Zamanından Önce Bütün Gerçeklere Sahip Olacaksınız Eğer zamanın çoğunu dinleyerek geçirirseniz, size verilen bilgiyi daha iyi içselleştirecek ve mevzu, bahis hakkında karar verme zamanı geldiğinde çok daha iyi bir fikre sahip olacaksınız. Örneğin, birçok insanla bir araya geldiğinizi farz edelim ve herkesin belirli bir konuda endişeleri var. Bir karara varmadan herkesin konuşmasına ruhsat verin. Eğer bütün gerçekleri toplarsanız, sonuç üzerinde daha iyi bir karar verebilirsiniz. 5. Diğer İnsanların Fikirlerine Değer Vereceksiniz Kalbinizi başka birine açınca bir duvarla karşılaşmaktan daha sinir bozucu bir şey yoktur. Evde veya iş yerinde ihtiyacı hissedilen biri olmak önemlidir. Eğer fikirlerinize değer verilip, göz önüne alınırsa, kendiniz hakkında daha iyi hissedeceksiniz. Buradan yola çıkarsak, başkalarının aynı şekilde hissetmesi önemli. Onların da fikirleri önem taşımalı ve ekibin bir parçası olmalılar. Muhabbet alma ve verme üzerine olmalı. Karşınızdakinin sözünü kesmemeye özen göstermelisiniz. Eğer gerçekten dinler, bilgiyi işleyebilir, onu efektif bir şekilde kullanabilirseniz, iletişim yetenekleriniz de zamanla daha iyi olacaktır.
|