İçe Dönük Ve Dışa Dönük Çocuklar
İçe Dönük Ve Dışa Dönük Çocuklar Yaşam enerjisini iç dünyasından saha çocuklar, içe dönük; çevresinden, sosyal ortamdan saha çocuklar ise dışa dönük yapılıdır. Çocuğun içe dönük veya dışa dönük yapıya sahip olmasında ailenin payı oldukça büyüktür. Ailenin yaklaşımı, yetiştirme tarzı, iletişim dili çocuğun içe dönük veya dışa dönük olmasına sebep olur.Elbette her çocuğun karakterinde her iki yapının da özellikleri vardır ama biri her vakit daha ağır basar ve kişiliğine yön verir. İçe dönük ve dışa dönük çocuklar her ne kadar birbirlerinden farklı, sahip olduğu yapının karakteristik özelliklerini taşısalar da bu özelliklerinden dolayı birinin diğerinden zeka konusunda bir farkı, bir üstünlüğü yoktur. Yani kamu arasında bilinen ‘dışa dönük çocuk daha zekidir’ kanısı doğru değildir. Yalnızca yaşam enerjilerini yeniden kazanma yolları farklıdır. Belli başlı karakteristik özellikler ise şöyledir: İçe Dönük Çocuk• * Duygu ve düşüncelerini çoğunlukla kendine saklar, başkalarına anlatım etmeyi pek sevmez.* Duygu ve düşüncelerini anlatım etmek istediğinde yazmayı tercih eder.* Belli bir işle meşgulken örneğin; oyun oynarken veya ders çalışırken yaptığı işe kolaylıkla odaklanır.* Aynı anda ani çok uğraş içinde olmayı sevmez.* Kalabalık ortamlarda uzun süre kaldığında sıkılır.* Enerjisini yeniden toplamak için yalnız kalmak isteyip iç dünyasına yönelir.* Sosyal becerileri düşüktür, kolaylıkla arkadaş edinemez ve iletişim çok kurmadığından dil gelişimi de pek gelişmemiştir.* Arkadaşlarıyla olmayı sevse de çok etkileşim kurduğunda yorulur ve tekbaşınalığın huzurunu arar.* Konuşmaktan öte dinlemeyi sever.* Bir işe başlarken, önce nasıl yapacağını derinlemesine düşünür. Dışa Dönük Çocuk * Duygu ve düşüncelerini konuşarak veya fiziksel mimiklerle, tepkilerle kolaylıkla anlatım eder.* Aynı anda ani çok işi yapmaktan hoşlanır ve tek bir uğraş içinde olduğunda çabuk sıkılır.* Sosyal ortamlarda olmaktan hoşlanır.* Enerjisini yeniden toplamak için birileriyle konuşmaya, paylaşmaya ihtiyaç duyar.* Kolaylıkla yeni sosyal ortamlara girebilir, yeni arkadaşlıklar edinebilir.* İlgi odağı olmayı ve kendisini anlatmayı sever.* Yaşayarak öğrenmeyi sever ve bir işle uğraşırken daha iyi odaklanabilmesi için etrafında birilerinin olmasını ister.* Yaratıcılığı gelişmiştir ve yeniliklerden hoşlanır.* Yeni bir etkinliğe, işe büyük bir sevinç ve heyecanla katılır, onu sevip sevmediğini ise katıldıktan sonra anlar.
|