![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Belirli sınırlamalar getirirken, aynı zamanda belirli bir serbestlik de tanınmış olur. Örneğin "Oyuncaklarını kendin mi toplamak istersin, yoksa sana yardım edeyim mi?" denilebilir.
Eğer çocuktan istenen davranış ilginç bir hale getirilirse çocuk bundan beğeni alacaktır. Örneğin, ona "Hadi bakalım yarış yapalım, hangimiz daha çabuk elbisesini giyecek?" denilebilir. Çocuk hep aynı menfi davranışları yineliyorsa, örneğin, bakkala gidildiği vakit sürekli bir şeyler istiyor, tatsızlık çıkarıyorsa, başka bir zamanda bunun doğru olmadığı ona öğretilmelidir. Bunun için, çocuğun karnının tok olduğu bir vakit bakkala götürülerek alıştırılmaya çalışılmalıdır. Sıkılmaması için de çocuğun yanında oyuncak ya da kitap vb. götürülebilir.. Çocuk müspet bir davranış gösterdiğinde bu davranışı nedeniyle onurlandırılmalıdır. Bu, her vakit çocuğa armağan alınması anlamına gelmez; ona sarılıp "Bugünkü güzel davranışından dolayı çok mesut oldum, teşekkür ederim" demek de onu çok mesut edecek, ilerideki davranışları için yüreklendirecektir. Ama kimi işler yolunda gitmeyebilir. Eninde sonunda, çocuk ebeveyn ya da babasını dinlemediğinde, onların nasıl davranacağını, gerçekten söylediklerini yapıp yapmayacaklarını sınamak isteyecektir. Eğer çocuk ebeveynleri dinlemiyor ise, bu durumda başvurulacak bazı yöntemler vardır |