![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
"Cenneti Beklerken" filminde minyatür sanatından devinim eden üstat yönetmen, üçlemenin ikinci filminde kayıp bir Kuran'ın etrafında gelişen dramatik bir suç hikâyesini beyazperdeye aktardı. Zaim bu arada, Osmanlı hat sanatında uygulanan bir yöntemi ilk kez sinema filminin çekiminde denedi.
Hat sanatında "tek hamlede bitirebilmek" anlamına gelen "ihcam" yöntemini "Nokta"da uygulayan Zaim böylece, izleyicinin kesintisiz, tek bir planda seyredeceği ilginç bir film ortaya koydu. "Hattatlar bu yöntemle ele aldıkları motifi, onun devamlılığını bozmadan tamamlıyor. Ellerini motif bitene kadar kağıt üzerinden kaldırmıyorlar. Biz de aynı yöntemle, süreklilik duygusunu kesmeden filmi baştan sona tek planda çektik" diyerek "ihcam" yöntemini açıklayan Derviş Zaim, Nokta ile milli ve uluslararası festivallerinde 13 dalda ödül kazandı. |