![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
MATERYAL: Çorap, kitap, tişört, pantolon, çocuk ve otobüs kuklası
Öğretmen ‘’Dağınık Çocuk’’ isimli hikayeyi kukla ile çocuklara anlatır:Ali adında bir çocuk varmış. Eşyalarını toplamaktan hiç hoşlanmazmış. Bir gün yerlerde atılı duran eşyalar, aralarında konuşuyorlarmış.-“Sen sebep hala buradasın. Bu saatte okulda olman gerekmiyor mu?” diye sormuş ceket ders kitabına. Ders kitabı: “Evet, ama dağınık çocuk okula giderken beni aradı, bulamadı. Sonunda beni almadan gitti” dedi. Çorap:-“Ben tam üç gündür burada yatağın altında sıkışıp kaldım. Kimse beni görmüyor.” Dedi. Tişört:-“Ben tertemiz bir tişörttüm. Beni dolaptan çıkarttı sonra yere attı. Üstelik dağınık çocuk odada yürürken üstüme basıyor. Hem kirlendim, hem de buruştum.”-“Bir fikrim var” demiş pantolon. “Dağınık çocuk benim cebimde otobüs bileti unutmuş. Hep beraber otobüse binip gidelim.”-“Evet” diye bağırmışlar. Hep beraber yola çıkmışlar. Otobüs onları yemyeşil kırlara götürmüş. -“Ne kadar güzel bir yer burası? İyi ki dö?ek altlarında dolap kenarlarında beklemek yerine buradayız.” Saklambaç oynamışlar, yerlerde yuvarlanmışlar. Tozlanıp çamurlandıklarına hiç aldırmıyorlarmış. Tekrar otobüse binip eve dönmüşler. Bütün eşyalar daha evvel atılmış oldukları yerlere aynen uzanıp yorgunluktan uyuya kalmışlar. Çocuk okuldan dönmüş (Çocuklara sizce Ali eve geldiğinde neler olmuş olabilir diye sorulur) Ali eşyalarının halini görünce:“Aman Allahım! Yerlerde bıraktım diye ne hale gelmişler.” Demiş.O günden sonra eşyalarını hep yerli yerinde tutmuş.İsteyen çocuklara roller verilir ve öykü canlandırılır. TARTIŞMA: Çocuklara Evde dağınık olan eşyalar, eşya rolündeyken neler yaptıkları ve hissettikleri sorulabilir.Eşyalarımızı sebep düzenli tutmamız gerektiği ve dağınık olmasının zararları hakkında konuşulur. alıntı |