![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Heykel Ol Etkinliği
Öğretmen’’ şimdi heykellerim canlansın ve yerine geçsin heykeltıraşlarda heykellerinin yanlarına oturabilir’’ der.Çocuklarla halka olunur ve yere oturulur. Öğretmen ‘Çocuklar şimdi sizlere kısa bir hikaye anlatacağım’ der ve hikayeye başlar. ‘Bir bekçi varmış. Bu bekçi nerenin bekçisiymiş biliyor musunuz? Bir heykel bahçesinin. Bu bekçinin heykelleri çok yaramazmış. Bekçi bir müzik parçası çaldığı vakit dayanamaz ve dans etmeye başlarlarmış. Müzik durduğu vakit da eski pozisyonlarını hatırlayamaz ve yeni bir şekilde heykel olurlarmış. Şimdi siz bu bahçedeki yaramaz heykellersiniz. Ben de bekçiyim. Dinleyin bakalım, ne vakit müzik çalacağım ne vakit duracağım’ Çocuklara müzik parçası çalınır. Ben Karamela sepetindeki heykel müziğini kullandım. Müzik durdurulur ve heykellerin arasında dolaşılır. Şu heykelimin elleri ne kadar güzelmiş ya da kim yaptı acep bu heykelimi gibi destekleyici sözler söylenir. Bu çalışma birkaç kez yapıldıktan sonra dünyanın en gülünç heykelleri ya da en korkunç heykelleri olmalarını ister. Ben bunu müziği açmaya başlamadan evvel ‘Bekçi bir sonraki gelişinde bir de ne görmüş, bahçesindeki heykeller dünyanın en gülünç heykelleri olmuş’ gibi cesaretlendirici cümleler kullanılır. alıntı |