Forumbulteni.Com     forum  

Geri Git   Forumbulteni.Com > > >
Yardım Topluluk Ajanda Bugünki Mesajlar Ara

Cevapla
 
Seçenekler Stil
  #1  
Alt 14.Ocak.2019, 04:33
HomoKo HomoKo isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Super Moderator
 
Üyelik tarihi: 14.Ocak.2019
Mesajlar: 301
Standart Aile Danışmanlığı Yönetmeliği

Aile Danışmanlığı Yönetmeliği Aile Danışmanlığı Yönetmeliği Resmi gazetenin bugünkü sayısında yayınlandı. Yönetmeliğin yayımlanmasıyla beraber 300 saatlik teorik 30 süperviyon olmak üzere 150 saatlik uygulama eğitim süresinden oluşan 450 saatlik eğitim süresi resmileşip kesinlik kazandı. Yönetmelikte Sosyoloji mezunlarına Aile danışmanı olma yolu açıldı. Merkez açma ve eğitim verme standart ve koşulları yeniden düzenlendi. 4 Eylül 2012 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Gerçek Kişiler Ve Özel Hukuk Tüzel Kişileri İle Halk Kuruluş Ve Kuruluşlarınca Açılacak Aile Danışma Merkezleri Yönetmeliği... Aile Danışmanlığı Yönetmeliği BİRİNCİ BÖLÜM Amaç Kapsam Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı gerçek kişiler ve özel hukuk tüzel kişileri ile halk kuruluş ve kuruluşlarınca açılan aile danışma merkezlerinin personel ve hizmet standardı etik kuralları ücret tarifeleri açılması ve kapatılması işlemleri faaliyetleri denetimleri ve diğer hususlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik gerçek kişiler ve özel hukuk tüzel kişileri ile halk kuruluş ve kuruluşlarınca açılan aile danışma merkezlerini kapsar. Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi 34 ve 35 inci maddeleri ile 3/6/2011 tarihli ve 633 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) (h) ve (ı) bentleri ile 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Açılış ruhsat belgesi: Merkezin bu Yönetmeliğe müsait olduğuna ve etkinlik gösterebileceğine dair il müdürlüğü tarafından düzenlenen ve valilik tarafından onaylanan belgeyi b) Aile danışmanı: Merkezde aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere bu Yönetmelikte belirtilen eğitimi tamamlamış personeli c) Aile danışmanlığı: Aile bireylerinin içinde geliştikleri veya işlevlerini yerine getirdikleri aile sistemini veya ilişkide bulundukları diğer sosyal çevreleri değerlendirmeye dayanan ve bu anlayıştan yola çıkarak bireylere çiftlere veya ailelere sorunlarının çözümüne dönük değişim ve gelişime yönelik özel teknik ve stratejileri içeren hizmeti ç) Aile danışma merkezi: Ailenin gelişmesi ve güçlenmesi için; bireylerinin katılımcı üretken kendine yeterli hale gelmesi ve mesele çözme kapasitelerinin geliştirilmesi amacıyla koruyucu önleyici eğitici geliştirici rehberlik ve rehabilite edici hizmetler veren kuruluşları d) Bakan: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanını e) Bakanlık: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığını f) Kontrol ve inceleme ekibi: Aile Danışma Merkezlerine açılış izni verilmesinde bu Yönetmelikteki şartları taşıyıp taşımadıklarının açılış izni verildikten sonra ise faaliyetlerinin bu Yönetmeliğe ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine müsait olup olmadığının gerektiğinde incelenmesi ile bunların açılmaları denetlenmeleri değerlendirilmeleri ve kapatılmaları ile ilgili tavsiye kararları almak üzere İl Müdürlükleri tarafından oluşturulan ekibi g) Umumi Müdür: Aile ve Toplum Hizmetleri Umumi Müdürünü ğ) Umumi Müdürlük: Aile ve Toplum Hizmetleri Umumi Müdürlüğünü h) İl müdürlüğü: Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünü ı) Halk kuruluş ve kuruluşları: Bakanlık dışında kalan ve kendi kuruluş kanunlarına göre Aile Danışma Merkezi açma ve bu hizmeti sunma konusunda görev ve yetkisi bulunan halk kuruluş ve kuruluşlarını i) Kurucu: Aile Danışma Merkezi faaliyeti göstermek üzere açılış ruhsat belgesi saha gerçek kişi halk ve özel hukuk tüzel kişilerini j) Merkez: Aile Danışma Merkezini k) Merkez Müdürü: Merkezin idari mali ve teknik tüm işleri ile hizmet sunumundan birinci derecede mesul kişiyi l) Iş Elemanı: Merkezde bu Yönetmelik kapsamında belirtilen nitelikleri taşıyan ve hizmetleri yürüten personeli m) Süpervizyon: Bireyler ve ailelerle uygulama yapan aile danışmanı ve iş elemanlarının uygulamalarını ve mesleki müdahalelerini daha deneyimli bir aile danışmanı ile işbirliği içinde yönetme sürecini ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Merkezin Açılışı Devir Atama Personel Değişikliği Kontrol ve İnceleme Ekibi Açılış başvurusu MADDE 5 – (1) Merkez açmak isteyen gerçek kişiler ile özel hukuk tüzel kişileri ve kendi kuruluş kanunlarında merkez açma yetkisi bulunan halk kuruluş ve kuruluşları bu Yönetmelikte istenen belgeleri iki nüsha halinde hazırlayarak yazılı olarak il müdürlüğüne başvurur. Açılış başvurusunda istenecek belgeler MADDE 6 – (1) Kurucu olacak gerçek kişiden halk ve özel hukuk tüzel kişilerinden aşağıdaki bilgi ve belgeler istenir: a) Gerçek kişi için T.C. kimlik numarası beyanı özel hukuk tüzel kişisi için vergi kimlik numarası beyanı b) Merkezin adı adresi ve telefon numarası c) Merkezin bu Yönetmeliğe müsait olarak belirlenmiş amacı merkez müdürü yerine kimin vekalet edeceği çalışma gün ve saatleri ilk görüşme danışmanlık seansları olay tartışma toplantıları iş elemanlarının yararlanacağı mesleki yönlendirme çalışmaları personelin kalite ve görevleri ve belirtilmesi istenen diğer hususları gösteren iç hizmet yönergesi ç) Tüzel kişinin kapital şirketi olması hâlinde göstereceği temsilciden temsilcinin hissedarlar arasından olduğunu ve şirketi temsile yetkili olduğunu gösterir noterden tasdikli belgenin aslı veya idarece onaylı örneği ve karar örneği d) Tüzel kişinin dernek veya vakıf olması hâlinde göstereceği temsilciden dernek yönetim kurulu üyesi veya vakıf mütevelli heyeti üyesi olduğunu ve tüzel kişiliği temsile yetkili olduğunu gösterir vesika ve karar örneği merkezin açılışının vakıf senedi/dernek tüzüğünde yer aldığını gösterir belge e) Tüzel kişinin şirket olması hâlinde şirket ilanının yayımlandığı ve merkezin açılışının faaliyetleri kapsamında olduğunu gösterir ticaret unvanı ticaret sicil numarası kayıtlı olduğu ticaret sicil memurluğunun adının beyanı (şirketin kuruluş sözleşmesinin yayımlandığı ticaret sicil gazetesi 1/10/2003 tarihinden önce yayımlanmış ise ticaret sicil gazetesinin aslı veya idarece onaylı örneği) vergi kimlik numarası ile bağlı bulunduğu vergi dairesinin adının beyanı ve imza sirküleri f) Kamu/özel hukuk tüzel kişi temsilcisinin açılış başvurusu yapmaya yetkili olduğuna ilişkin belge g) Gerçek kişi için adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan. (2) Merkezde çalışacak merkez müdürü için aşağıdaki belgeler istenir: a) T.C. kimlik numarası beyanı b) Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan c) Kurucu ile merkez müdürünün aynı kişi olmaması halinde 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine müsait olarak kurucu ile merkez müdürü arasında düzenlenmiş iş sözleşmesi. (3) Merkezde çalıştırılacak personel için aşağıdaki belgeler istenir: a) T.C. kimlik numarası beyanı b) Kurucu ile personel arasında İş Kanunu hükümlerine müsait olarak düzenlenmiş iş sözleşmesi c) Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslının ibrazı üzerine il müdürlüğünce onaylanan örneği ç) Merkezde çalışacak aile danışmanı ve iş elemanlarının 14 ve 15 inci maddelerdeki nitelikleri taşıdığını gösterir belgenin aslının ibrazı üzerine il müdürlüğünce onaylanan örneği d) Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan e) Çalışacak kişinin yabancı uyruklu olması halinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından alınan çalışma izni belgesi ile pasaport örneği. (4) Merkezin hizmet vereceği binaya ait aşağıdaki belgeler istenir: a) Tapu senedi veya kira sözleşmesi örneği b) İskân raporu örneği c) Merkezin bir apartman katında veya toplu ev alanlarındaki müstakil bir binada hizmete açılması halinde yönetim planında belirtilen yetkiye dayanılarak apartman veya toplu ev yöneticilerinden alınacak ruhsat belgesi ç) Merkezin tüm yerleşimini ve kullanım amacını gösterir kroki d) Yangın güvenliği yönünden yeterli olduğuna ilişkin itfaiye müdürlüğünden alınacak rapor e) Binada ve merkezde engellilerin ulaşımını kolaylaştıracak önlemlerin alındığına ilişkin kurucunun ayrıntılı yazılı beyanı f) Deprem güvenliği yönünden ilgili kuruluş veya kuruluşlardan alınacak rapor. Kurucu ve mesul müdürde aranan umumi şartlar MADDE 7 – (1) Kurucu olacak gerçek kişide ve merkez müdürü olacak kişilerde aşağıdaki şartlar aranır: a) Türk vatandaşı olmak b) Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmak c) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha çok süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar zimmet irtikâp rüşvet hırsızlık dolandırıcılık sahtecilik güveni kötüye kullanma hileli iflas ihaleye fesat karıştırma edimin ifasına fesat karıştırma suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak. Açılış izni MADDE 8 – (1) İl müdürlüğü başvuru dosyasını beş gün içinde inceler. Dosyada eksiklik veya uygunsuzluk bulunması halinde vaziyet ilgiliye tebliğ edilir. (2) Başvuru dosyasında eksiklik bulunmaması halinde dosya kontrol ve inceleme ekibine havale edilir. Merkez kontrol ve inceleme ekibi tarafından dosyanın havalesinden itibaren on gün içinde yerinde incelenir ve rapor düzenlenerek il müdürlüğüne teslim edilir. (3) Yapılan inceleme sonucunda açılmasında bir sakınca bulunmayan merkeze il müdürlüğünün teklifi valiliğin onayı ile ek-1’de yer saha açılış ruhsat belgesi; merkez müdürü adına ek-2’de yer saha mesul müdürlük belgesi düzenlenir. Açılış ruhsat belgesinin ve mesul müdürlük belgesinin birer örneği bilgi için Umumi Müdürlüğe ve ilgili defterdarlığa gönderilir. (4) Merkezde yapılan incelemede eksiklik veya uygunsuzluk tespit edilmesi durumunda bunların tamamlanması veya giderilmesi konusunda düzenlenen inceleme raporu sonucu başvuru sahibine yazılı olarak bildirilir. Eksikliğin veya uygunsuzluğun giderildiğinin başvuru sahibi tarafından il müdürlüğüne yazılı olarak bildirilmesinden itibaren birinci fıkra hükümleri uygulanır. Devir atama ve personel değişikliği MADDE 9 – (1) Aşağıdaki hallerde aranan belgeler iki nüsha olarak hazırlanır ve il müdürlüğüne teslim edilir: a) Merkezin bir başka kişi ya da kuruluşa devri halinde özel hukuk tüzel kişileri için 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (f) bendinde belirtilen belgelerle beraber durumlarına göre (ç) (d) veya (e) bentlerinde belirtilen belgeler; gerçek kişiler için (a) ve (g) bentlerinde belirtilen belgeler b) Merkezin hizmet binasının değişikliği halinde 6 ncı maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen belgeler c) Merkez personelinden birinin ayrılması halinde merkez müdürünce en geç beş işgünü içinde il müdürlüğüne vaziyet bildirilir ve otuz gün içinde yeni alınacak personel için 6 ncı maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen belgeler. (2) Devir ve atama durumunda 8 inci maddeye göre açılış ruhsat tasdik belgesi yenilenir. Merkez müdürüne vekâlet ve merkez müdürünün görevden ayrılması MADDE 10 – (1) Merkez müdürünün izinli/sağlık izinli olacağı ya da görevden ayrılacağı durumlarda yerine vekâlet edecek iş elemanı veya aile danışmanı başvuru sırasında verilen iç hizmet yönergesinde belirtilir. (2) Merkez müdürünün görevden ayrılması halinde en geç on beş iş günü içinde yeni merkez müdürü görevlendirilir ve yeni merkez müdürü için 6 ncı maddenin ikinci fıkrasında belirtilen belgeler il müdürlüğüne teslim edilir. Denetim ve inceleme ekibi MADDE 11 – (1) Kontrol ve inceleme ekibi; il müdür yardımcısı başkanlığında psikoloji psikolojik danışmanlık ve rehberlik sosyal hizmet çocuk gelişimi ve eğitimi sosyoloji hemşirelik tıp öğretmenlik alanlarından birinde asgari dört yıllık lisans eğitimini tamamlamış personel arasından seçilecek üç kişiden oluşur. (2) Kontrol ve inceleme ekibinde yer saha üyelerin inceleme ve denetimi yapılacak merkezin kurucu ve diğer çalışanları ile üçüncü radde de dâhil olmak üzere kan veya kendisini oluşturan evlilik bağı ortadan kalkmış olsa dahi kayın hısımlığı ilişkisinin olmaması gerekir. (3) Kontrol ve inceleme ekibi onayda belirtilen üyelerin salt çoğunluğu ile karar alır. Kontrol ve inceleme ekibinin kararları tutanak haline getirilir ve üyelerce imzalanır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Merkez Çalışanları Çalışanların Eğitimi Nitelikleri Görev Yetki ve Sorumlulukları Merkez çalışanları
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
aile, danışmanlığı, yönetmeliği


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Forum Jump


Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:52.


mersin escort alanya eskort