Kpss Öğrenme Psikolojisi Güdüleyici Öğrenme
Kpss Öğrenme Psikolojisi Güdüleyici Öğrenme Köymen (2002) mektep öncesinde öğrencilerde görülmeyen güdülenme sorununun ilköğretimde üçüncü sınıftan itibaren kendini gösterdiğini, değişik koşul ve ölçeklerle yapılan araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin pek çoğunun okulda öğretilenleri aptalca, tekdüze, sıkıcı ve günlük yaşamla ilgisi olmayan şeklinde nitelendirdiklerini iddia etmektedir. Geleneksel yada öğretmen merkezli eğitim anlayışında dışsal kontrol kullanılmakta bu vaziyet ise içsel denetimin gelişmesini engellemektedir (Deci ve Ryan, 1985; Kohn,1991; Lepper ve Greene, 1975; Raffini,1993; Köymen, 2002). Güdüleyici öğrenme yaklaşımı öğrenciyi dış etkenlere bağımlı hale getiren ve öğrenmeye yabancılaştıran dışsal kontrol yerine içsel güdülenmeyi koyar. Özgürce araştırma, kendi gücünü deneme, sonuca ulaşma ve mesele çözme içsel güdülenmenin esas yapı taşlarıdır. Bu yaklaşıma göre fert başkaları istediği yada mecburi olduğu vakit değil, ancak kendisi için isteyerek öğrendiği vakit daha anlamlı bir öğrenme oluşabilir. Kaynak: e-kutuphane
|