Forumbulteni.Com     forum  

Geri Git   Forumbulteni.Com > > >
Yardım Topluluk Ajanda Bugünki Mesajlar Ara

Cevapla
 
Seçenekler Stil
  #1  
Alt 14.Ocak.2019, 04:37
Lucas Lucas isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
 
Üyelik tarihi: 14.Ocak.2019
Mesajlar: 936
Standart Kpss Öğrenme Psikolojisi Bütün Kuramlar ve Savunucuları

Kpss Öğrenme Psikolojisi Bütün Kuramlar ve Savunucuları Yapısalcılık: W.Wunt Davranışçılık: Watson, Pavlov, Skinner Psiko-Analitik Yaklaşım: a) Psiko-Analiz Kuram: Freud b) Psiko-Sosyal Kuram: Erikson Bilişsel Yaklaşım: Gestalt Ekolü ( Wertheimer, Koffka, Köhler, Levin ), Piaget, Bruner, Ausebel İnsancıl Yaklaşım: Maslow ( ihtiyaçlar hiyerarşisi ), Rogers ( kişilik kuramı ), Kholberg ( Evrensel ahlak İlkeleri ) Nöro-Biyolojik Yaklaşım: James, Hebb BİLİŞSEL GELİŞİM TEMSİLCİLERİ Piaget, Bruner. Vygotsky DİL GELİŞİM YAKLAŞIMLARI Davranışçı Yaklaşım: Skinner, Thorndike, Watson, Pavlov Sosyal Öğrenme Kuramı: Bura Biyolojik Kuram: a) Dil kazanma mekanizmasi teorisi: Chomsky b) Kavram gelişimi ilkesi: Vygotsky AHLAKİ GELİŞİM KURAMLARI Psiko-Analitik Kuram: Freud Sosyal Öğrenme Kuramı: Bura Bilişsel Gelişim Kuramları: Piaget, Kholberg, Gilligan DUYGUSAL GELİŞİM KURAMLARI Etholojik Kuram: Bowlby, Ainswort BENLİK GELİŞİMİ Teröpatik Öğrenme Kuramı: Rogers BİLİŞSEL GELİŞİME GÖRE ZEKA MODELLERİ İki Etmen Kuramı: Spermen Çoklu Etmen Kuramı: Thorndike Küp Kuramı: Guilfort Çoklu Zekâ Kuramı: Gardner Duygusal Zekâ Kuramı: Goleman GÜDÜLENMENİN KURUMSAL DAYANAKLARI İhtiyaç Kuramı: Murray İhtiyaçlar Hiyerarşisi: Maslow BİLİŞSEL ÖĞRENME KURAMLARI Bilişsel Alan Kuramı: Bruner, Gagne Gestalt Ekolü: Wertheimer, Koffka, Köhler, Lewin Bilgiyi İşleme Kuramı: Dewey Sosyal Öğrenme Kuramı: Bura Tam Öğrenme Modeli: Bloom Programlı Öğrenme Modeli: Skinner Kavrayış Yoluyla Öğrenme Modeli: Köhler (gestalt) Amaçlı Öğrenme: Klausmeir Anlamlı Öğrenme İlkesi: Ausebel Gözlem Yoluyla Öğrenme: İlk olarak Thorndike kullanmıştır. Yakınlık Kuramı: Guthrie En Son Tepki İlkesi: Guthrie Hebb: Öğrenmeyi hem bilişsel hem de nöro-biyolojik yaklaşımla incelemiştir. Not: Guthrie'nin esas ilkeleri eşik, yorgunluk ve zıt uyarıcılardır. DAVRANIŞÇI ÖĞRENME KURAMLARI Klasik Koşullanma: Pavlov, Watson Bağlaşımcılık Kuramı: Thorndike Bitişiklik İlkesi: Guthrie Edimsel Koşullanma: Skinner, Thorndike İşlevselcilik: Dewey (yapısalcılığa karşıdır.) Bilişsel Davranışçılık Kuramı: Tolman. Amaçlı davranışçılık, işaret gestalt da denilir. Esas Öğrenme Modeli: Glaser Gizil Öğrenme İlkesi: Tolman, Hoznik Sunuş Yoluyla Öğretme Modeli: Ausebel Buluş Yoluyla Öğretme Modeli: Bruner Araştırma inceleme Stratejisi: J.Dewey İşbirliğine Dayalı Öğretim: Jhonson Doğrudan Öğretim ve Aşamalı Öğretim: Ausebel ve Gagne Öğretim Etkinlikleri Modeli: Gagne(bilgiyi işleme kuramına paralel.) Bilişsel Öğrenme Teorisi: Gagne Tyler'ın Öğrenme İlkeleri: Süreklilik, sıralama, bütünleştirme.(Aşamalı değil, kendine göre belirlediği Ölçütlere göre belirlemiştir.) Öğrenilmiş Çaresizlik Modeli: Abramson, Seligman, Teasdale DAVRANIŞ SINIFLANDIRMA DA KULLANILAN ALANLAR Bilişsel Alan Basamakları: Bloom: Bilgi-kavrama-uyulama-analiz-sentez Guilford: Üç boyutlu zekâ; içerik, işlevsel, ürünsel De Corte Modeli: a) İletişimi algılama, b) Bilgi ve ürünü yeniden üretme, c) Yorumlama, d) Yakınsak Düşünme, e) Iraksal düşünme Taba Modeli: a) Sayma, listeleme, ayrım etme, gruplama, etiketleme b) Yorumlama, çıkarım yapma ve genelleme c) Açıklama, yorumlama Gerlach ve Sullivan modeli: a) Kimlik verme, b) Adlırma, c) Betimleme, d) İnşa etme, e) Düzenleme f) Yapıp gösterme Duyusal Alan Basamakları: Alma: Farkında olma, almaya açıklık, kontrollü seçici dikkat Tepkide Bulunma: uysallık, isteklilik, doyum Değer Verme: Değeri kabullenme, değeri yeğleme, değere adanmışlık Örgütleme: değeri kavramsallaştırma, değere adanmışlık Bir Değer ya da Değerler Bütünüyle Nitelenmişlik: Genellenmiş örüntü, niteleme Psiko-Motor Alan Kuramcıları Ragsdale'nin sınıflandırması Guilford'un sınıflandırması Dave'nin sınıflandırması Kibler'in sınıflandırması Ramizowski'nin sınıflandırması Simpson'ın sınıflandırması Horrow'ın sınıflandırması Sönmez'in sınıflandırması İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI Doğrusal Programlama Yaklaşımı: Tyler ve Bloom Sarmal Programlama Yaklaşımı: Bruner Modüler Programlama Yaklaşımı: Vygotsky Çekirdek Programlama: J.Dewey Pramitsel Programlama Yaklaşımı: Kucusu belli değil.. Konu Ağı, Proje Merkezli Yaklaşım: J.Dewey Sorgulama Merkezli Yaklaşım: J.Dewey REHBERLİK Mesleki rehberlikte Öz kavramı sistemleri: Super Kişisel Problemlilik İlkesi: Adler, Freud Psikolojik iyi olma: Maslow, Glasser Hümanistik Psikoloji Akımı: a)Kendini Gerçekleştirme: Maslow b)Tam Verimlilik: Rogers Not: Esasicilik; idealizim ve realizme Daimicilik: realizme İlerlemecilik; yararcılığa Y.Kurmacılık; varoluşçuluk ve yararcılığa dayanır. Esasicilik zihinsel yetilerle ilgilenir. İlerlemecilik sosyal ve demokratik yaşamı geliştirmeyi amaçlar. Daimicilik seçkin bireyler yetiştirmeye önem verir Y.Kurmacılık toplumsal değişimi savunur.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
bütün, kpss, kuramlar, psikolojisi, Öğrenme


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Forum Jump


Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:40.


mersin escort alanya eskort