![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Çogu cocugun ustalikla kullandigi bir yöntemdir. Bir grubun parçasi olamadigina inanan çocuk alaka ve dikkat çekme amaciyla bu mekanizmayi kullanir.Olumsuz olan ve dikkat çeken bir cok davranis bulunmaktadir.
Mesela, öbek içinde bagirarak konusma, arkadaslarina sözel ve fiziksel tehidtte bulunma, istedigi olmayinca bagirarak aglama, ebeveynin veya yuva egticilerinin sinirlenmesini saglayacak sekilde davranma gibi.Burada önemli olan yetiskinin de sistem içine cekilmesidir..cocugun hedefi budur.yetiskini de oyunu içine cekerek dikkat cekmek ve yetiskinin kendisine hizmet etmesini saglamak. Unutulmamalidir ki çocuk görmemezlikten gelinmek yerine cezalandirilmayi tercih edecektir.Ancak kimi çocuklar olumusz davranmak yerine yetiskinlerle isbirligine giderek kendilerinden istenildigi gibi davranirlar.Bu durumda, çocugun yardim etmek ve katkida bulunmak için mi yoksa alaka ihtiyacini karsilamak icin mi isbirligi yaptigini kestirmek güçtür. Dikkat cekme yoluyla ilgiyi üzerinde toplamak ögrenilmis bir davranis ta olabilir..ebeveyn tutumlari sonucu cocuk menfi davranarak ilgiyi üzerine cekebilecegini cabuk kavrar.ve sürekli menfi davranarak ( mesela, isteklerini bagirarak veya aglayarak belirtir, öbek içinde saldirganca davranir, bagirarak konusur, birseyler çalar veya kirar vb.) Yetiskinin ilgisini çeker.bu gibi durumlarda yetiskin uyanik olmali, Cocugun kendisini sinirlendirmek istedigini acikca ona anlatım etmeli ( beni sinirlendirerek sana alaka göstermemi istedigini düsünüyorum tarzi)Empati yaparak cocugun içnde bulundugu his durumunu ( öfke, nefret kirginlik gibi) anlamaya calismaliKendisinden örnekler vererek cocukla iletisime gecmeli..( Bende senin yasindayken annemi boyle kizdiriyordum ancak sonra istedigimi elde edince de hep sucluluk hissetim. Tarzi..bu yaklasim cocugun kendisiyle ilgili konusmasina imkan verir. |